Kalıcı Zayıflamak İçin Diyet

Kalıcı Zayıflamak İçin Diyet
Kalıcı Zayıflamak İmkansız Değildir!

Çarşamba

Kalıcı Zayıflamak İçin Diyet Çözüm Mü?


kalıcı zayıflamak için diyet
    Kişisel özelliklerim ya da iş, eğitim vb. alanlarında çok iyi durumda olmama rağmen ve aslında kendimi güzel bulmama rağmen, kilodan dolayı bu özgüvende birşeyler eksik-kırık kalıyor. Bunu tamamlamak istiyorum. Ayrıca sağlık açısından da çok önemli çünkü artık kilo versem bile bir süre sonra alıyorum tekrar. Sanki vücudum hep 68 kilo olmak istiyor. Daha önümde uzun yıllar olsun istiyorum. Hamile kalmak çocuk yapmak istiyorum. Şimdi bu kilodaysam o zaman ne olacağım diye düşünüyorum. Ailemde kanser hastalığı var ve kilo, kadın kanser türlerini tetikliyor. Bu da beni çok korkutuyor. Ben de babam gibi kanserden ölmek ya da ablam gibi genç yaşımda kanser olmak istemiyorum. Bir elbisem var 36 beden önden düğmeli, ilk aldığımda bana çok yakışırdır, kaç sene önce aldım sadece 1 kez giydim. Şimdi değil önü kapanmak kollarına kolumu sokamıyorum.Kilo verince ilk onu giymek istiyorum.Bir de yeni bir bikini almak.Spora tekrar başlamak...
   Mağazaların kalıpları çok farklı. Bir yerde 38 giyiyorsunuz bir yerde 42. Ama her kıyafetin bir bedeni var diye düşünüyorum. Bazı kıyafet sadece 36 bedende güzel durur ve siz 42sini bulsanız bile hayatta güzel olmaz. Ama mesela bir abiye kıyafet de 36da güzel durmaz da 38-40 gibi bir hatunda daha güzel durur diye düşünürum. Fakat abiyeyi de kırk yılda bir giyme fırsatınız olur. Beğendiğim bir kıyafetin bedenini bulsam bile üstüme yakışmadığını gördüğümde gerçekten üzülürüm ve sinirlenmeye başlarım. Bir de o indirimler yok mu ah o indirimler, beden kalmaz, küçük birşey alırsınız ben kilo verir içine girerim diye, kimi insan yapabilir de ben hiç yapamadım. Beyaz pantolon almak istiyorsam, ben bir beyaz pantolon alacağım deyip almak istiyorum. Beyaz şişman gösterir diye düşünmeden...
  Babam küçükken çok şişmansın, ne kadar büyük gösteriyorsun, rejim yap gibi çirkin laflar ederdi çok içerlerdim. Annemde şişmandı ve onunda şişmanlığıyla ilgili kötü konuşurdu. Artık büyüdüm kimse birşey diyemiyor, sadece arada bir zayıflarsam güzel olmuşsun der annem. Eşim kiloma hiç birşey demedi sağolsun. Beraber, sağlıklı yaşama konusuna çok meraklıyız. O yüzden fazla yemek yapalım yiyelim istemez çünkü o da iştahlı, yedik mi yiyoruz ama yemeyince de birlikte yemeyiz. Diğer yakın çevre ise, kimisi aman birşey yok kilonda sağlıklı ol yeter diye yaklaşırken kimisi de biraz versen iyi olur der. Ama mesela bir arkadaşım iyisin böyle, zaten hep böyleydin der ve ben hep içten içe şüphe ederim acaba ciddi mi yoksa hep böyle mi kalmamı istiyor diye...
  Kalıcı zayıflamak için diyet ne kadar etkili olur şaşılır. Gerçi pek kar etmedi ya. Gene de zayıflamak için diyet, kullandığım yöntemlerin önde gideni. Oysa hep boş çabalar...
  Delirircesine acıkma durumu mu? Gerçekten uzun saatler yemek yiyemediysem olur. Onun dışında ruh halimden dolayı pek olmaz. Açlık bastırmam gerekiyorsa genelde diyet bisküvi gibi şeylere dadanırım. Ama iki tane yiyip bırakamam, hepsini yerim. Adet dönemlerinde çikolata isteğini bastırmak için bazen sütlü şekerli kahve içerim. Ama bu da birkaç gün ötelemiş olur sadece, eninde sonunda kafama birşeyi yemeği taktıysam yiyorum malesef...Eğer üzüntülü isem birçok insanın aksine iştahım kapanır. Bir de yılgınlık anlarında çok yerim. Zaten xx konusunda yenildim, zaten kilo falan vereceğim de yok, yiyeyim bari gibi. E kalıcı zayıflamak için gerçekten ne yapmalıyım bilmiyorum ki...
   Kalıcı zayıflama yolunda diyet çözüm değil. Kalıcı zayıflamak için kişi kendi bünyesine has bir liste edinebilirse eğer yararlı olabilir. Yoksa ki benim gibi kilo al ver safhası başlar hayatın...
   Kalıcı zayıflamak için bana yardımcı olabilecek birileri var mı?

Esra Yılmaz
Kütahya/Tavşanlı
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder